Onderstaand vind u onze algemene voorwaarden. Hierin is alle informatie opgenomen over hoe wij werken, leveren, wat u van ons kan verwachten en wat wij van u verwachten. Onder aan de pagina kunt u deze voorwaarden downloaden als PDF bestand.
1. Wie wij zijn en hoe u ons kunt bereiken
Wij zijn Bootbegrenzer.nl. Bootbegrenzer.nl is een handelsnaam van VOF DVTM trading. Hieronder vind je onze contactgegevens:

Bel: 06 – 53 85 05 61

Whatsapp: 06 – 53 85 05 61

E-mail: info@bootbegrenzer-nl

Schrijf: Monceaupark 17, 1448GJ Purmerend

Bezoek: Dit kan, maar doen wij alleen op afspraak

Kamer van Koophandel: 80310052

BTW-identificatienummer: NL861625973B01

Bankrekening: NL92 ABNA 0887 1231 71
2. Toepasselijkheid
Op iedere bestelling die u bij ons doet zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Om er zeker van te zijn dat u op de hoogte bent van onze algemene voorwaarden vragen wij u om expliciet akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden op het moment dat u een bestelling plaatst. Uiteraard kunt u voordat u akkoord gaat deze algemene voorwaarden lezen, wij stellen hiervoor een link beschikbaar naar deze algemene voorwaarden tijdens het bestelproces. Wij vinden het belangrijk dat u deze algemene voorwaarden kunt lezen, kent en eventueel kan opslaan. De algemene voorwaarden geven inzicht in hoe wij werken, wat wij voor u doen en wat wij van u verwachten als u iets bij ons besteld. Zonder akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden kunt u helaas geen bestelling bij ons plaatsen.
3. Het aanbod
Wij besteden veel tijd en aandacht om u goed te kunnen informeren over de producten in onze webshop. Onze producten zijn zo volledig mogelijk beschreven en zijn altijd voorzien van duidelijke productfoto’s. Zo bent u vooraf goed op de hoogte van het product dat u bij ons besteld. Ook wordt duidelijk vermeld wat het product kost en of er verzendkosten worden berekend.
4. De overeenkomst en het bestelproces
- De actuele voorraad van onze producten staat in de webshop vermeld. Een bestelling plaatsen is alleen mogelijk wanneer een product op voorraad is. Mocht er toch iets misgaan, waardoor wij niet kunnen leveren, dan kunt u zelf besluiten of u wil wachten tot het product weer voorradig is of de bestelling wil annuleren en uw geld terug wil.
- Zodra u bij ons een bestelling plaatst gaat u met ons een overeenkomst aan voor de levering van de bestelde producten.
- Direct na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons een bevestiging van uw bestelling per mail. Wij gaan dan voor u aan de slag om uw bestelling gereed te maken voor verzending. Wij wachten met verzending tot uw betaling is bevestigd.
- Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, sturen wij u een bevestiging van deze betaling en informeren wij u over het vervolg van het proces. Heeft u een certificaat op creditcardformaat besteld, dan ontvangt u bij de betaalbevestiging ook het sjabloon voor de aanlevering van de benodigde gegevens.
- Als u op werkdagen voor 14:30 uur een bestelling plaatst dan doen wij er alles aan om deze bestelling nog voor 16:30 aan te bieden bij PostNL. Normaal gesproken zorgt PostNL er voor dat deze pakketten de volgende dag worden bezorgd, soms lukt dit niet.
- Besteld u op zaterdag voor 12:00 uur dan doen wij er alles aan om deze bestelling nog voor 14:00 aan te bieden bij PostNL. Normaal gesproken zorgt PostNL er voor dat deze pakketten op maandag worden bezorgd, soms lukt dit niet.
- Zodra wij uw bestelling aanmelden bij PostNL, ontvangt u van PostNL een mail met uw track & trace code. Zo bent u op de hoogte van de status van de verzending en het verwachte bezorgmoment.
- Heeft u een certificaat op creditcard formaat besteld, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de aanlevering van de benodigde gegevens. U ontvangt hiervoor een downloadbaar sjabloon bij de bevestiging van uw betaling. Binnen 24 uur na ontvangst van het volledig ingevulde sjabloon verwerken wij de gegevens in ons register en verzenden uw certificaat per reguliere briefpost.
- Als uw bestelling volledig is afgerond ontvangt u hier van ons een bevestiging van.
- Is uw bestelling beschadigd bij aflevering of zoekgeraakt tijdens de verzending, laat dit ons dan direct weten. We zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.
5. Herroepingsrecht
- Kan het product niet geïnstalleerd worden of bent u om een andere reden niet tevreden met uw bestelde product, dan kunt u het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. Afhankelijk van uw wens kunnen wij u een van onze andere producten sturen of het door u betaalde bedrag terugstorten.
- U hoeft geen reden op te geven. Als wij met uw opmerking(en) onze producten of dienstverlening kunnen verbeteren stellen wij het wel op prijs als u deze opmerking(en) met ons wil delen.
6. Wat we van je verwachten tijdens de bedenktijd
Na ontvangst van het pakket pakt u deze uit. Controleer of u het product heeft ontvangen wat u besteld heeft. Als het product, om wat voor reden dan ook, niet voldoet aan uw verwachtingen dan verwachten wij van u dat u het product netjes en onbeschadigd houdt. Doet u dit niet, dan ontvangt u wellicht niet uw volledige aankoopbedrag terug. Meld ons zo snel mogelijk dat u het product wil terugsturen. (LET OP! Ons certificaat op creditcardformaat wordt altijd nagezonden zie artikel 4 lid 8.)
7. Terugsturen
Na ontvangst van uw melding dat u het ontvangen product wil terugsturen ontvangt u een bevestiging van uw bericht. Hierin staan ook de instructies voor het terugsturen. Afhankelijk van uw keuze sturen wij u een ander product toe of betalen wij uw aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) zo snel mogelijk, maar altijd binnen 3 dagen na ontvangst van het teruggestuurde product, terug.
8. Verzendkosten bij terugsturen
Indien u zich beroept op uw herroepingsrecht of om een andere reden uw bestelling wil terugsturen, dan zijn de verzendkosten voor u.
9. Wat kan niet worden teruggestuurd
Er is slechts 1 product wat niet kan worden teruggestuurd: ons certificaat op creditcardformaat. Zodra uw gegevens verwerkt zijn in ons register en het certificaat is uitgegeven is het niet meer mogelijk om het certificaat terug te sturen en uw aankoopbedrag terug te ontvangen. Mocht u onverhoopt toch uw registratie willen beëindigen, dan is dit uiteraard wel mogelijk. Op uw verzoek verwijderen wij dan de gegevens uit ons register.
10. De prijs
- Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief btw en exclusief verzendkosten.
- Onze producten worden aangetekend en verzekerd verzonden via PostNL, voorzien van track & trace code. De verzendkosten bedragen € 8,70 (incl. BTW) voor pakketten tot 10 kg.
- Tijdens het bestelproces (winkelmand en afrekenen) worden de prijzen per product exclusief BTW getoond. Het totaal te betalen bedrag wordt altijd inclusief BTW en verzendkosten getoond.
11. Betaling
- Wij vragen u om uw bestelling vooraf te betalen via iDeal of Bancontact. Vanuit het bestelproces wordt u naar de omgeving van uw eigen bank geleid voor de betaling.
- Direct na ontvangst van uw bestelling en betaling maken wij uw pakket klaar voor verzending en bieden uw pakket zo snel mogelijk bij PostNL aan.
12. Klachten
- Wij gaan er niet van uit, maar toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft. Wij zien klachten niet graag, maar als ze er dan toch zijn willen we hier ook graag van leren om onze producten en dienstverlening te verbeteren
- Informeer ons zo snel mogelijk als u een klacht heeft. Geef daarbij zo duidelijk mogelijk aan wat het probleem precies is, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.
- Binnen 3 werkdagen reageren wij inhoudelijk op uw klacht. Lukt het niet om inhoudelijk op uw klacht te reageren, dan laten wij binnen 3 dagen weten wanneer u wel een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.
13. Aansprakelijkheid
Wij hebben onze uiterste best gedaan om de wet- en regelgeving rondom het begrenzen van snelle motorboten door middel van onze begrenzers uit te zoeken. Hierbij hebben wij de verschillende wetteksten die gelden voor de scheepvaart doorgenomen en gesproken met de waterpolitie en contact gezocht met het RDW. Ons uitgangspunt is daarom dat het begrenzen van een snelle motorboot is toegestaan en niet leidt tot boetes ten aanzien van het hebben van een vaarbewijs voor de begrensde motorboot. In de volgende gevallen wordt aansprakelijkheid uitgesloten:
- De begrenzer is (nog) niet geïnstalleerd
- U heeft de begrenzer zelf geïnstalleerd of heeft iemand gevraagd deze voor u te installeren en hierbij zijn de instructies uit de montagehandleiding niet (goed) opgevolgd
- De motorboot vaart in begrensde toestand harder dan het toegestane maximum van 13 km/u voor kinderen van 12 jaar of ouder en jonger dan 16, of harder dan 20 km/u voor personen van 16 jaar en ouder
- Er is met de boot gevaren terwijl de begrenzer niet is geplaatst en u wordt, al dan niet direct na constatering door de waterpolitie, aangehouden op basis van een feitelijke waarneming. Dit geldt ongeacht of de begrenzer op het moment van aanhouden wel is geplaatst en vergrendeld
- Er wordt met de motorboot gevaren terwijl het slot niet vergrendeld is en/of de sleutel bevindt zich in het slot of u heeft de sleutel bij u
- U heeft harder gevaren dan de maximaal toegestane snelheid die geldt op het betreffende vaarwater
- Overige boetes die geen verband houden met de begrenzer.
14. Geschillen
- Op overeenkomsten tussen u als consument en ons waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Wij proberen er alles aan te doen om een geschil samen met u op te lossen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan besluiten wij samen met u of wij het geschil voorleggen aan de daartoe bevoegde rechter in het arrondissement waar wij zijn gevestigd.
15. Tot slot
U kunt deze algemene voorwaarden hier downloaden: